טיפולי שיניים לילדים

לקדוח עם מקדחה וזריקה לילד שלכם בשיניים ?

למה לעשות זאת לילד אם אפשר לבצע כל טיפולי שיניים בלייזר? חשוב ביותר למנוע מילדיכם בעיות שיניים, אך אם כבר צריך טיפול שיניים אז כמובן שעדיף לבצע טיפול שיניים בעזרת לייזר.

חשוב מאוד להעניק לילדיכם חוויה דנטאלית חיובית ולרוב ללא צורך בזריקות הרדמה. כל הורה מבין את חשיבות שמירת בריאות השיניים של ילדים. ברור בוודאי לכל הורה, שלמרות ההקפדה על ניקיון הפה והשיניים תיתכן הופעת עששת בשיני ילדים. על כן חשוב מאוד להגיע לרופא שיניים לבדיקה כל חצי שנה על מנת לגלות עששת בשלב מוקדם ככל האפשר וכמובן לבצע טיפול שיניים בלייזר.

שיניים ראשוניות (חלביות)

השיניים של התינוק מתחילות את התפתחותן בין החודש השלישי לשישי של ההריון והופעתן של 4 השיניים ראשוניות הוא בגיל 6 חודשים עד שנה. דאגה לשיניים בריאות עולה בקנה אחד עם דאגה לבריאותו הכללית של התינוק – תזונה נכונה, מאוזנת ועשירה בסידן היא בסיס לשיניים בריאות של הילד.

 ביקור ראשון אצל רופא שיניים

הביקור הדנטאלי הראשון אצל רופא השיניים מומלץ בגיל שנתיים לצורך בדיקה והדרכה לגהות הפה. בביקור זה המודרכים הם ההורים, אשר יעבירו את ההרגלים הנכונים לילדם.
בנוסף לבדיקת עששת (חורים בשיניים) ובעיות אפשריות נוספות, ילמד אתכם הרופא כיצד לנקות את שיני ילדך בצורה הטובה ביותר, יעריך את ההרגלים השליליים, כגון מציצת אצבע, וימליץ לילדך פלואוריד במידת הצורך.

תינוקות ובקבוקים

לשיניים ראשוניות תפקיד חשוב בלעיסה, דיבור והמראה החיצוני. כמו כן הן משמשות כשומרי מקום בלסתות לשיניים קבועות. אחת הצורות היותר הרסניות של עששת בקרב תינוקות היא עששת ילדותית מוקדמת, הנגרמת בעקבות חשיפה ארוכה ותקופה (למשל, בלילה) של שיני תינוקות לנוזלים המכילים סוכר, כגון: חלב, מיצים ומשקאות ממותקים אחרים.

צחצוח שיניים

מגיל שנה אפשר לחשוף את הילד למברשת שיניים. בשלב ראשון המברשת תהווה סוג של צעצוע, שאפשר להכניסו לתוך הפה. בערך בגיל שנתיים, לאחר הביקור הראשון אצל רופא השיניים לילדים, אפשר להתחיל ללמד את הילד, שמברשת שיניים זהו לא רק צעצוע, אלא גם כלי יעיל מאוד וחשוב מאוד לשמירה על שיניים בריאות. משחת השיניים נכנסת לשימוש בסביבות גיל שלוש, רק בהשגחת ההורים ובתנאי שהילד יודע לירוק את שאריות המשחה החוצה מהפה.
כאשר יש מגע בין שתי השיניים, ההורה צריך להעביר חוט דנטלי בין אותן שתי השיניים. פעולה זאת מאוד חשובה מכיוון שהיא מסירה פלאק (שכבת חיידקים) במקומות אליהם מברשת שיניים אינה יכולה להגיע. צחצח את שיני ילדך פעמיים ביום. רוב הילדים מסוגלים לבצע ניקוי יעיל ונכון בסביבות גיל 5 ומעלה- חינוך נכון חוסך לילדים טיפולי שיניים יקרים!

איטום חריצים

המשטח הלעיסי של שיניים הוא לא ישר, אלא מורכב מחריצים. בזמן ביקור דנטלי שני, בגיל שלוש, רופא השיניים יעריך האם כדאי לבצע איטום של אותם חריצי על מנת למנוע התפתחות עששת.
האיטום מהווה למעשה מחסום בפני חיידקים אשר תוקפים את זגוגית השן בדרך ליצירת עששת.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה – שלח הודעה או חייג: 077-2222272

דילוג לתוכן