עקירת שן בינה

עקירת שן בינה כלואה – כל מה שצריך לדעת 

צריכים לעשות עקירת שיני בינה כלואות ורוצים לדעת מה בדיוק מצפה לכם? הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נסביר מהן הגורמים לביצוע ניתוח שן בינה, מה מבדיל אותו מניתוחי עקירה רגילים, מהו תהליך עקירת שן כלואה ובמה כרוכה ההחלמה. כל הפרטים, בהמשך השורות הבאות.

 

 

מהי שן בינה? 

שיני הבינה הן שיניים הנמצאות בחלקו האחורי של מערכת השיניים העליונה והתחתונה שלנו. הן מתחילות להופיע בסביבות גיל ההתבגרות ובדרך כלל יסיימו לצמוח באזור גילאי ה-20 המוקדמים. במצב רגיל, וכאשר השן בוקעת באופן תקין אין צורך לעקור אותה, אך בשל העובדה ששיני הבינה צומחות לאחר יתר השיניים, לעיתים קרובות לא נותר להן מספיק מקום בלסת על מנת לצמוח בצורה תקנית. מקרים אלו נקראים "שיני בינה כלואות", ובמרבית הפעמים יעדיפו רופאי השיניים לבצע ניתוח עקירת שן בינה כלואה.

 

למה לעקור? 

צמיחה לא תקנית של שן הבינה עלולה לגרור לשלל בעיות שהפתרון המיטבי שלהן יהיה עקירה של השן, בין היתר אתם עלולים לחוות:

שן כלואה או אפילו חצי כלואה משמעותה שאינה משתתפת בתפקוד הרגיל של המשנן אך אין זו הסיבה היחידה לעקירה אלא הבעיות שעלולות להגרם מנוכחותה.

 

ניתוח עקירת שן בינה כלואה – התהליך 

עקירת שן בינה כלואה מוגדרת כפעולה כירורגית לכל דבר והיא מבוצעת על ידי רופא שיניים המודע והמנוסה בהליך כירורגי זה או כירורג המתמחה בכך. הניתוח מבוצע לרוב תחת הרדמה מקומית, אם כי, ישנם מקרים סבוכים אשר יצריכו פעולת טשטוש או אפילו הרדמה מלאה במסגרת של אשפוז יום באחד מהמחלקות פה ולסת. ההליך אורך כ-30 דקות בממוצע במהלכן תקבלו את זריקת ההרדמה, ולאחר הירדמות האזור רופא השיניים יעסוק בחילוץ השן ועקירתה. לעיתים ישנו צורך לחלץ את השן בחלקים ולעיתים ניתן לעשות זאת בפעימה אחת. בסוף התהליך יתפור הרופא את המקום. מורכבות הניתוח נובעת בין היתר בשל הקרבה של שיני הבינה העליונות למערכת הסינוסים שלנו ולמערכת העצבים של הפנים בלסת התחתונה, פגיעה במערכות הללו עלולה לגרור סיבוך של הניתוח ותצריך תגובה מהירה ויעילה של הרופא המנתח.

 

עקירת שן בינה– תקופת ההחלמה 

לאחר הניתוח אתם עלולים לחוש כאבים ואי נוחות בחלל הפה, כאשר במקרים מסוימים עלולים להתפתח גם סימפטומים נוספים של נפיחות, כאבים חזקים והגבלה בפתיחת הפה. הסימפטומים ילוו אתכם במשך ארבעה עד שבעה ימים מיום העקירה ולאחר מכן יחלפו מעצמם. לאחר הטיפול יש לצרוך מזון רך ושאינו חם ולאחר 24 שעות לחזור למזון רגיל. רופא השיניים ימליץ על טיפול תרופתי מתאים במקרה הצורך. מומלץ להיוועץ עם הרופא המבצע על מנת לקבל את הנחיות ההחלמה המלאות ולדבוק בהן ככל הניתן.

 

עקירת שן בינה כלואה – דברים נוספים שחשוב לדעת 

ניתוח עקירת שן בינה הוא ניתוח רגיש יחסית. על מנת לצמצם ככל הניתן את הסכנות והסיבוכים מומלץ להיוועץ עם רופא שיניים אישי שלכם ולפעול עפי המלצתו . חשוב לדעת כי בד״כ יהיה עליכם לעשות ניתוח CT דנטלי אשר ממחיש בצורה מדויקת את מיקום השורשים ביחס לעצב ומאפשר לרופא המנתח לתכנן בצורה קפדנית הניתוח. בנוסף, פעמים רבות עולה החשש מניתוח עקירה ונשאלת השאלה האם ישנה חלופה איכותית לביצוע הניתוח. התשובה היא כי ניתן לעשות קיטוע של כותרת השן בלבד, אך הדבר נתון לשיקול דעתו של הרופא ויצריך מכם מעקב תקופתי במרפאה.

 

ד"ר אמיל ליטבק – מעל 30 שנות ניסיון

ד"ר ליטבק הוא הרופא המוביל של מרפאת שיניים הנושאת את שמו, ופועלת בתחום כבר למעלה מ-30 שנה. המרפאה מתמחה במתן טיפולי שיניים בטכנולוגיית לייזר ייחודית ומאמינה כי השילוב של רופאים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת מבטיח את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. אצלנו תוכלו לעבור ניתוח עקירת שן בינה על ידי רופא מומחה ותוך קבלת שירות מקצועי, אדיב ויעיל. לקבלת פרטים נוספים וקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות חייגו: 072-2222272

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *