רפואת שיניים בלייזר

מכשיר לייזר מייצר קרן אור בעלת תכונות ייחודיות המאפשרות דיוק ויעילות בטיפול רפואי בכלל ורפואת שיניים בפרט. קרן אור זו נושאת אנרגיה וכאשר אנרגיה זו נקלטת ברקמה מתחילים שינוים שאותם הרופא מנצל לטובת הטיפול והמטופל.

קיימים מספר סוגי לייזרים ברפואה. יש לייזרים המסוגלים לטפל רק ברקמה רכה (עור, חניכיים ורירית) ויש לייזרים המסוגלים לטפל גם ברקמה רכה וגם ברקמה קשה (שיניים, עצם) .

בידיו של רופא שיניים מיומן ומנוסה, טיפול שיניים בלייזר הוא בטוח ביותר, הרבה יותר מאשר המקדחה המסורתית. הודות לדיוקה של קרן הלייזר אין כל אפשרות לגרום נזק לרקמות בסביבת אזור הטיפול.

מערכת הלייזר FOTONA LIGHTWALKER  הינה המתקדמת ביותר בעולם רפואת השיניים בלייזר של היום.

כמעט כל הטיפולי השיניים המבוצעים באמצעות מקדח ניתן לבצע ע”י לייזר FOTONA LIGHTWALKER. חשוב להדגיש כי כל טיפולי השיניים לייזר  FOTONA LIGHTWALKER אושרו ע”י FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) וכל יתר רשויות הבריאות בעולם.

אלפי מחקרים מדעיים וקליניים בכל העולם הוכיחו באופן חד משמעי שטיפולי שיניים בלייזר עדיפים על טיפול שיניים באמצעות מקדחה. טכנולוגית הלייזר כבר לא כל כך חדשה והיא הולכת ומשתפרת משנה לשנה.

במהלך השנים מאז שנת 2000 במרפאה הוחלפו כבר 3 דורות של מערכות לייזר. המערכ, החדישה ביותר, בה אנו משתמשים כיום הינה FOTONA LIGHTWALKER. רפואת שיניים בלייזר מבוססות על טכנולוגית  לייזר ER:YAG באורך גל 2940 ננומטר.

2940 ננומטר הינו אורך הגל המתאים ביותר לטיפול בקרמה קשה (שיניים, עצם) ברפואת שיניים. הטכנולוגיה של FOTONA LIGHTWALKER הינה המתקדמת ביותר בעולם ומאפשרת את מגוון הטיפולים הרחב ביותר בתחום רפואת שיניים בלייזר.

יש לי ניסיון הרב ביותר ישראל בתחום זה – מעל 20 שנות עבודה עם לייזרים ברפואת שיניים!

נעים יותר, מהיר יותר, נקי יותר  – אין מקדחה, אין רעש מקדחה, אין כאב מקדחה!

הצטרפו גם אתם ללקוחותינו הרבים שנהנו מחסכון בזמן ובכסף עם השתלות שיניים בלייזר. טיפולי שורש בשיטת PIPS המהפכנית של אוניברסיטת אריזונה, ארה”ב:

אילו טיפולי שיניים ניתן לבצע באמצעות לייזר?

  • ניקוי עששת (טיפול בחורים) במקום מקדחה.
  • טיפול שורש (במיוחד בשיניים עם שורשים עקומים).
  • הסרת אבנית.
  • הלבנת (הבהרת) שיניים.
  • הוצאת סתימות ישנות (לא אמלגם).
  • למנוע טיפול שורש (במקרים רבים).
  • לבצע טיפול שורש אם אין ברירה.
  • הכנת השן לקבלת כתר.
  • טיפול בדלקות חניכיים וניתוחי חניכיים- חיטוי חניכיים.
  • טיפול בפצעי פה – אפטות.
  • הסרת פיגמנטיציה מחניכיים.
  • טיפול בסדק שורש (ייחודי ללייזר אחרת עוקרים את השן).
  • ניתוחים שונים בחלל הפה.
  • הכנת מקום לשתל בעצם הלסת.


היתרונות של טיפולי שיניים באמצעות לייזר:

  • כ 90% מטיפולי השיניים בלייזר מבוצעים ללא צורך בזריקה להרדמה.
  • קרן הלייזר מאדה בעדינות ובדייקנות את הרקמה הפגועה בלבד ללא פגיעה מיותרת ברקמה בריאה.
  • פחות פגיעה ברקמה בריאה – פחות טיפולי שורש ופחות כתרים – חסכון בזמן וכסף.
  • לאחר טיפול שיניים באמצעות לייזר – האזור המנוקה מהעששת נשאר מחוטא (תכונה ייחודית לקרן הלייזר) ולכן אין כאב אחרי הטיפול ואין מגבלות אכילה.
  • זמן הטיפול מתקצר בשליש עד חצי בהשוואה לטיפול באמצעות מקדחה.
  • אפשר לבצע מספר רב של טיפולים באותה פגישה.
  • טיפולי חניכיים יעילים יותר הודות לתכונת הסטריליות של קרן הלייזר.


אז מהו למעשה הלייזר המשמש לטיפולי השיניים?

מכשיר לייזר מייצר קרן אור בעלת תכונות ייחודיות המאפשרות דיוק ויעילות בטיפול רפואי ורפואת שיניים. קרן אור זו נושאת אנרגיה וכאשר אנרגיה זו נקלטת ברקמה מתחילים שינוים שאותם רופא מנצל לטובת הטיפול. ישנם סוגי לייזר המסוגלים לטפל רק ברקמה רכה (עור, חניכיים, רירית) ויש לייזרים המסוגלים לטפל גם ברקמה רכה וגם ברקמה קשה (שיניים, עצם). בידיו של רופא שיניים מיומן ומנוסה, מכשיר הלייזר הוא בטוח הרבה יותר מאשר המקדחה המסורתית. הודות לדיוקה של קרן הלייזר אין כל אפשרות לגרום נזק לרקמות בסביבת אזור הטיפול.

מכשירי הלייזר של Fotona אשר בשימוש מרפאות ד”ר ליטבק אושרו לשימוש ברקמה רכה ורקמה קשה ע”י ה-FDA (רשות המזון והתרופות אמריקאית), ע”י CE האירופאי, משרד הבריאות הישראלי ומדינות רבות נוספות בעולם.

בשביל מה צריך לייזר במרפאת שיניים?

שאלה זו עולה בכל פעם בביקור אצל רופא שיניים. טכנולוגיה, מכשיר או חומר חדש מופיעים בשוק אחת לכמה זמן והחשש של חלק מהמטופלים הוא: “האם להיות “שפן נסיונות” של הטכנולוגיה החדשה או להמתין לדור מתקדם יותר? אולי בעוד שנה יוזל המכשיר? האם הערך המוסף של המכשיר מצדיק את ההשקעה?”
מכשירי הלייזר לרקמה רכה נמצאים בשימוש ברפואה מזה עשרות שנים. לפני כעשר שנים החלו מכשירי לייזר מסוג ER:YAG עבור רקמה קשה להופיע בעת טיפולים. רוב המכשירים קבלו אישורי FDA ורשויות בריאות אירופיות עבור שימוש ברקמה קשה,
דור חדש ומתקדם, מבחינה טכנולוגית ושימושית, הגיעה לשוק הרפואי והדנטלי וכך למעשה נפתרה שאלת “שפן הנסיונות”. נכון להיום הטכנולוגיה של מכשירי ER:YAG עדיין יקרה יחסית ורק רופאי שיניים אשר רוצים להעניק למטופלים שלהם את הטוב ביותר רוכשים מכשיר לייזר דנטלי.

מה זה טיפול שורש בלייזר?

טיפול שורש הנו תהליך שבו מוצאים את תכולת תעלת השורש, מנקים ומחטאים את התעלה וסוגרים (סותמים) אותה באמצעות חומר מלאכותי. טיפול שורש מבוצע כאשר אין ברירה אחרת, ז”א כאשר העששת (רקבון השן) הגיע לשורש. ברור שמצב זה קורה אם לא מטפלים בזמן בשן חולה (שן שהתפתח בה חור). אמצעים מכניים שונים בתוספת חומרי שטיפה משמשים את רופאי השיניים בעבודה מפרכת זו אשר דורשת זמן רב ומיומנות. אחת הבעיות של הטיפול הוא שבנוסף לתעלה הראשית יש מספר תעלות משנה קטנות אשר הגישה אליהם באמצעות כלים מכניים בלתי אפשרית והתקווה היא שהשטיפות המרובות ע”י חומרי חיטוי “יעשו את העבודה” גם בתעלות משנה אלה.

חלומו של כל רופא שיניים (וכמובן חלומו של כל מטופל) לקצר את זמן הטיפול (אשר בדרך קובנציונאלית נמשך בין שעה לשעתיים) ולשפר את מידת הניקיון והחיטוי של התעלה הראשית ותעלות המשנה. פיתוח חדשני של חברת FOTONA בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת אריזונה (ארה”ב) הצליחו ליישם חלום זה – התקן לייזר הפועל בטכנולוגית גלים אקוסטיים הנוצרים ע”י מכשיר לייזר בשילוב חומר חיטוי הגורמים לפעולת שאיבה מתוך תעלת השורש ומתוך תעלות המשנה.

למעשה החלפנו שוב את הפעולה המכאנית שבה היינו משתמשים לפני עידן הלייזר לפעולה תלת מימדית המגיעה למקומות בשורש שלא היה ניתן להגיע אליהם באמצעים מכאניים. פעולה זו כמובן כוללת גם חיטוי של תעלת השורש לפני סגירתה ע”י חומרים מלאכותיים כמקובל.

מהי סתימה בלייזר?

למעשה האמירה הזו אינה מדויקת, כי כפי שהמקדח אינו עושה סתימה, כך גם לייזר לא עושה סתימה, אך לפני כן – הסבר קצר מהו חור בשן: כולנו יודעים ששן בנויה מחומר קשה מאוד אך כאשר החיידקים ‘חוגגים’ בתוך השן הם הופכים חלק מהשן לעיסה רכה וכך נוצר חור אשר למעשה מלא בריקבון. חשבו על תפוח ירוק שהשארתם על השולחן ואחרי זמן מה פתאום מופיעה עליו נקודה חומה. אם לא ננקה את הנקודה החומה הזו היא תגדל ובסוף כל התפוח יהיה חום ורקוב. תופעה זו דומה מאוד לתהליך שקורה בשן.

רופא השיניים צריך לנקות את השן, שהוא תוצר של מחלת עששת אשר נגרמה ע”י חיידקים. עד להופעת מכשירי לייזר הפעולה הזו בוצעה באמצעות מקדח שמסתובב במהירות גבוהה מאוד עם או ללא קירור מים.

שלוש תכונות של המקדח גורמות לכאב:

  • המגע של המקדח בשן.
  • הרעידות שהוא מייצר.
  • החום שנוצר בזמן הפעילות של המקדח בשן.


יתרונות השימוש בלייזר לעומת המקדחה הינם רבים ואציין כמה מהם:

תכונה ייחודית של קרן לייזר הינה חיסול החיידקים באזור בו הקרן פוגעת – זאת אומרת שהאזור של השן אשר נוקה ע”י קרן לייזר הוא ללא חיידקים וזאת בשונה לעבודה עם מקדח כאשר ברור וידוע שמקדח אומנם מסלק את החומר החולה אך לא מסלק את החיידקים. אחד החלומות הכי חשובים של רופא שיניים התגשם באמצעות עבודה עם לייזר והרווח כולו של המטופל: מניעת כאב לאחר טיפול.

מעל 80% מטיפולי שיניים בלייזר ניתן לבצע ללא זריקת אלחוש מקומי וזאת כיוון ששלושת התכונות הגורמות לכאב לא קיימות בקרן לייזר: אין מגע בשן, לייזר מייצר פחות חום מאשר המקדח וקרן לייזר אינה גורמת לרעידות. בנוסף לכך יש לציין את הפולסים המאוד קצרים של מכשיר הלייזר זאת אומרת שקרן הלייזר פועלת על השן 50 מיקרו שניות בלבד בכל שנייה, זהו זמן קצר כל כך שעצב השן לא מספיק להגיב לגירוי.

קרן לייזר נשלטת בצורה ממוחשבת מתוך מכשיר הלייזר ולכן מדויקת בהרבה מהמקדח שנשלט רק ע”י יד הרופא – מתוך המצב שבו אין כאב ואזור בשן אשר אמור לקבל שיחזור סתימה מחוטא נובעים יתרונות חדשים.

אפשר לבצע שיחזורים באזורים שונים של הפה באותה פגישה – דבר הנמנע מרופא שיניים כאשר אחד הצדדים של הפה כבר מורדם. הקשר בין חומר השיחזור לבין השן טוב בהרבה מאשר במקרה של הכנת השן בעזרת מקדח ,כמובן כאשר משתמשים בחומר קומפוזיט ולא באמלגם.

פרסומים של רופאי שיניים בלתי אחראיים על כך שלא ניתן לבצע טיפולים מסוימים באמצעות לייזר מבוססים על חוסר ידע חוסר ניסיון או ידע חסר או כולם יחד. לייזר בטיפולי שיניים הוא מציאות ואלפי מחקרים מדעיים וקליניים בעולם הוכיחו את יתרונו על מקדח מעל לכל ספק. צרו קשר עכשיו עם מרפאת ד”ר אמיל ליטבק לצורך השתלות שיניים בלייזר ונשמח לעמוד לשירותכם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה – שלח הודעה או חייג: 077-2222272

דילוג לתוכן