כל מה שחיפשתם לדעת על הרמת סינוס

סינוסים מקסילאריים הם חללים ריקים בעצמות הפנים, אשר ממוקמים בסמוך לשני צדי האף, מעל הלסת העליונה ומתחת ללחיים. הציפוי הפנימי של הסינוס הינו קרום עדין המהווה חלק בלתי נפרד מדרכי הנשימה העליונות. תפקידים נוספים של הסינוסים הם: להפחית את משקל הגולגולת, לסנן  את האוויר הנשאף במהלך נשימה, לסייע באיזון טמפרטורת האוויר הננשף ולהשפיע על איכות צליל קולו של האדם. 

 

במה מסייע ניתוח הרמת סינוס?

מצבים של אובדן שיניים יכולים להתקיים ממספר סיבות, כגון, תאונה, מצב בריאותי, מחלת חניכיים וכן הלאה. ניתוח הרמת סינוס והשתלת עצם מקל במקרים בהם יש צורך לבצע אצל מטופלים שתלים דנטליים באזור האחורי של הלסת העליונה, אך חסר נפח עצם, עקב המגבלה האנטומית המולדת או הנרכשת של חסר עצם לא הייתה אפשרות להתקין שתל דנטלי ולכם המלצה כללית הייתה להימנע מביצוע שתלים דנטליים באזורי חסר עצם של חלק אחורי בלסת עליונה. אולם בשנים אחרונות הליך הרמת סינוס הפך הליך שגרתי המסייע להתגבר על המגבלות הרפואיות השונות ולקיים את ההשתלה בהצלחה.

הליך הרמת סינוס ותוספת עצם מגדיל את כמות העצם בלסת העליונה באזור שבין השיניים הטוחנות לשיניים הסמוכות להן. בהליך זה, מרימים את קרום הסינוס כלפי מעלה, מכאן נובע שמו. למעשה, מדובר על השתלת עצם, הרמת סינוס כך שיתקיים בסיס יציב מתחת לרקמה הרכה המצפה את הסינוס מבפנים, אשר אליו ישתילו את השתל הדנטלי.

בשנים האחרונות, רפואת השיניים התפתחה רבות, החומרים שעושים בהם שימוש במהלך הטיפול השתפרו באופן משמעותי, ההליכים הרפואיים התייעלו והתקצרו וכיום רפואת הפה מציעה טיפולים טכנולוגיים מודרניים עבור המטופלים שלה. בין השינויים הדרמטיים, יצא הליך השתלת שתלים דנטליים שמאפשר למטופל לחוות חיוך מלא שיניים, גם לאחר אובדן שיניים, ללא הצורך בשימוש בשיניים תותבות.

 

ישנן שתי שיטות לביצוע ניתוח להרמת סינוס, זאת בהתאם למצבו הרפואי של כל מטופל:

  1. הרמת סינוס סגורה- בהגה הכללית שיטה זו נקראת גם הרמת סינוס ללא ניתוח. זו למעשה דרך טיפול מתונה, קלה יחסית ופחות פולשנית, המוצעת עבור מטופלים כאשר חסר עצם 2-4 מ״מ בלבד ומתקיימים קריטריונים נוספים המאפשרים גישה טיפולית זו. בהליך זה מבצעים פתח קטן דרך הלסת, במקום בו חסרה שן, ודרכו מכניסים את תחליף העצם באזור המתפנה לאחר הרמת הקרום העטף את הסינוס. היתרון כאן הוא שפתח אחד משמש גם להרמת הממברנה (הקרום) וגם להחדרת השתל כך, לחסור למטופל ביקור נוסף והמתנה ארוכה.
  2. הרמת סינוס פתוחה- כאן מדובר בהליך מורכב ומשמעותי יותר, המוצע עבור מטופלים בעלי מחסור גדול בעצם. בהליך ניתוח הרמת סינוס פתוחה, פותחים פתח בצידה החיצוני של הלסת העליונה על מנת לאפשר גישה אל הסינוס. דרך פתח זה, מוחדר תחליף העצם המלאכותי אל חלל הסינוס שוב לאחר הרמה עדינה של הקרום. חשוב לציין שכל ההליך מתבצע בתוך חלל הפה. בסיום ההליך נדרשת המתנה של מספר חודשים על מנת שתתבצע 'קליטת עצם'. בחלוף הזמן, הגוף יודע לייצר תאי עצם חדשים ולהחליף את העצם המלאכותית. בסיום ההמתנה, מתקדמים אל החדרת השתל הדנטלי. לעתים ובהתאם לתנאים באזור הרמת סינוס פתוחה מלווה בהחדרת השתלים בו זמנית.

 

הרמת סינוס פתוחה, סיבוכים אפשריים-

  1. ניקוב קרום הסינוס או קריעתו הוא הסיכון העיקרי שעשוי להתרחש. אך, אין מקום לדאגה, במידה וזה קורה, המנתח יתפור את קרע הסינוס או יניח עליו טלאי. במקרה שבו תיקון קרום הסינוס מסובך יותר ולא ניתן להתגבר על זה במהלך הניתוח, המנתח יפסיק את ההליך ויבקש להמתין עד שהמקום יחלים, טרם ניתוח הרמת סינוס.
  2. זיהום הוא סיכון שקיים בכל הליך כירורגי. עם זאת, זיהומים עקב הליך הרמת סינוס הם אינם נפוצים.
  3. במקרים נדירים לא נוצרת אספקת דם תקינה, כלומר, העצם הקיימת לא מצליחה להתמזג עם העצם המושתלת. במצב זה, ייתכן שתצטרכו לעבור ניתוח הרמת סינוס בשנית.
  4. התפתחות של הסינוסיטיס מקסילארי אקוטי, שבא לידי ביטוי בדלקת זמנית של הממברנות באף ובסינוסים. מצב המקשה על ניקוז הריר מהאף.

 

טרם הניתוח, המטופל יתבקש לבצע צילומים פנורמיים וצילומי סי.טי. במרבית המקרים, ההליך יתבצע בהרדמה מקומית ללא אשפוז. 

כעת, כשיש בידכם את המידע הנדרש בנוגע להליך הרמת סינוס, תוכלו להיות שקטים, להתכונן בהתאם לעבור את התהליך ולהרגיש בטוחים לחלוטין. מוזמנים לקרוא באתר שלנו מידע נוסף אודות שתלים דנטליים. עבור כל שאלה ותהייה, ניתן ליצור קשר עמנו במספר 072-2222272 או במייל litvakemil@me.com.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *