ציפוי אסתטי לשיניים- טוב  לדעת

בשנים האחרונות, מודעות לאסתטיקה של הפנים עולה ומהווה תפקיד משמעותי בחברה המודרנית. לחיוך שלנו השפעה משמעותית על הרושם הראשוני שאנו מותירים, וכך, משפיע גם על הזדמנויות חברתיות ומקצועיות. חיוך אסתטי מתבסס בין היתר על השיניים וכולל את צבע השן, המיקום והצורה שלה.

מי לא רוצה להיות עם חיוך יפה? זה לא מפתיע שמטופלים רבים פונים בבקשה זו לרופא השיניים.

לאחרונה עם פיתוח הטכנולוגיה הרפואית, ניתן להעניק חיוך יפה מלא שיניים גם עבור מטופלים שלא שפר עליהם המזל מבחינת גנטיקה. אם אתם רוצים לחייך מאוזן לאוזן? חרסינה ציפוי הוא היא הפתרון.

 

אז איך עושים ציפוי שיניים?

שיטת ציפוי לשיניים, נקראת למינציה או למינייט, כאשר מסירים מעט משכבת האמייל שהיא השכבה החיצונית של השן ולעתים לא מסירים ומוסיפים לשן שכבה דקה של חומר קרמי הנקרא בפשטות חרסינה. הטיפול באמצעות ציפוי משפר את הצורה, הצבע, וגם זווית השן. לכן, באמצעות שיטה זו אפשר לסגור מרווחים הקיימים בין השיניים ולתקן פגמים אסתטיים בשן, ברמת דיוק גבוהה, ללא הבדלי צבע. החומר בו משתמשים חזק עד רמה שהופך לבלתי נפרד מהשן והינו  עמיד בפני שחיקה והכתמה אך לעתים ובהתאם למצב המשנן יש צורך להגן על הציפויים באמצעות סד סיליקון בלילות.

חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם קיים צורך לבצע טיפולים מקדימים או משלימים, כגון עיצוב חניכיים וכדומה. כמו כן, שיטת טיפול זו מיועדת לשן בודדת אחת, וגם למספר שיניים רב בהתאם לרמת חיוך, רצון המטופל ואבחנה של רופא השיניים. קיימים מספר סוגים של החומר הקרמי ממנו עשויים הציפויים ולכל סוג יתרונות וחסרונות.

 

מה חשוב לדעת לפני שעושים ציפוי חרסינה לשיניים?

  1. החניכיים בריאות- ניתן לבצע טיפולים מקדימים במידה ויש בעיה מסוימת עם החניכיים, כגון, ניתוח פלסטי של החניכיים, טיפול בהיפר-פיגמנטציה בחניכיים, טיפול ניתוח אסתטי בחיוך חושף חניכיים, וטיפול באמצעות לייזר במחלת חניכיים כרונית.
  2. יישור שיניים במקרים בהם השיניים בולטות או עקומות- ישנה חשיבות עמוקה להביא את השן לעמדה שמאפשרת הסרה מינימלית של חומר שן או ללא הסרה כלל אידיאלית טרם ביצוע ציפוי חרסינה. שיניים ישרות חשובות הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רפואית.
  3. ביצוע צילומי סטודיו במרפאת השיניים כאשר באים לעשות ציפוי שיניים, לפני ואחרי. זה אחד הדברים הבסיסיים מכיוון שתורם רבות לשיתוף פעולה של המטופל עם הצוות הרפואי. באמצעות הצילום ניתן לקבל מידע  אודות טקסטורת השיניים, לקבוע את מורכבות הטיפול ולהעביר למטופל את כל המידע הקשור לסדרת הטיפולים.
  4. הדמיה דיגיטלית בתלת ממד- מדובר בהדמיה אבחנתית טרם הטיפול על מנת לשמר את חומר השן ברמה המקסימאלית ולהעריך את התהליך מבחינה אסתטית ופונקציונאלית. כך, ניתן לחזות האם צפויים בדרך מכשולים.
  5. בדקו האם המרפאה בה בחרתם עובדת עם סורק דיגיטלי לחלל הפה- בזמן האבחנה חשוב לבצע סריקה של חלל הפה ולהעביר את הנתונים לצוות הרפואי. מעבר לכך, ניתן לבצע סריקות במהלך שלבי הטיפול, על מנת למקסם את דיוק ויעילות הטיפול.
  6. לוודא כי הכנת השיניים במרפאה מבוצעת תחת הגדלה לצורך דיוק והצלחת הטיפול,
  7. מומלץ שעיצוב החניכיים יבוצע על ידי לייזר ולא בהליך ניתוחי מכיוון ששימוש בשיטה זו משדרג את הטיפול האסתטי, כך ניתן לטפל ברקמה קשה ורכה ללא חתכים ותפרים. ואף ההחלמה היא הרבה יותר קלה ומהירה.
  8. לוודא שהדבקת ציפויי חרסינה בשיניים מתבצעת תחת בידוד של סכר גומי המעניק יובש מפני חדירת רוק ודם לאזור ההדבקה. כך, מאפשר עבודה נקייה ודיוק רב יותר, על מנת למקסם את האסתטיקה הדנטלית.
  9. בדקו את מיומנותו של רופא השיניים באמצעות המלצות של מטופלים של המרפאה ותמונות של לפני ואחרי
  10. רצוי כי רופא השיניים יהיה בקיא בתחומים שונים של רפואת השיניים או שהמרפאה מעסיקה צוות רופאים צגון ממקצועות רפואת שיניים שונים. כגון חניכיים, שילוב לייזר, אסתטיקה, רפואת שיניים אינטגרטיבית והבנת האנטומיה והמורפולוגיה של השיניים.

 

למעוניינים להעניק לעצמם חיוך מושלם עם ציפוי חרסינה ישמחו לדעת כי בדרך כלל לא קיימים סיבוכים. אך בכל זאת, הסיבוכים העלולים להופיע הם רגישות השיניים לחום וקור, וגם זה זמני וחולף במהרה. לעיתים נדירות, עלול להופיע מצב שמתפתח לטיפול שורש. דבר חשוב נוסף שתשמחו לדעת זה שבמידה והטיפול מבוצע על ידי צוות מנוסה, ציפויי החרסינה יראו טבעיים לחלוטין. 

מוזמנים להיכנס אל האתר שלנו ולראות תמונות של ציפוי חרסינה לשיניים לפני ואחרי. בואו לקבל את האבחון והטיפול המקצועי ביותר על ידי צוות מומחים. עבור כל שאלה ותהייה, ניתן ליצור קשר עמנו במספר 072-2222272 או במייל litvakemil@me.com.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *